NASA through THIS WEBSITE is asking people to help them find names for Pluto and his moon Charon's features. Two days ago they released the first annotated maps of Pluto and Charon with some nome, for now still informal, but I really hope they'll stay.
La NASA tramite QUESTO SITO sta chiedendo alla gente di aiutarli a trovare i nomi per le caratteristiche di Plutone e la sua luna Caronte. Due giorni fa hanno rilasciato le prime mappe annotare di Plutone e Caronte con qualche nome, per ora ancora informale, ma io spero davvero che rimarranno.
This is Pluto. A lot of scientists' names (the biggest for Tombaugh, Pluto's discoverer), a lot of spacecrafts' names, and also some sci-fi names, like Morgoth or Balrog Maculae (from The Lord of the Rings). But it's with Charon that, in my opinion, they did it best:
Questo è Plutone. Un sacco di nomi di scienziati (il più grande per Tombaugh, lo scopritore di Plutone), un sacco di nomi di sonde spaziali, e anche alcuni nomi dal mondo sci-fi, come le Maculae di Morgoth o Balrog (da Il Signore degli Anelli ). Ma è con Caronte che, a mio parere, hanno dato il meglio:
No comments:
Post a Comment
Thanks for commenting!